ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa ZP.272.1.2015Drukuj informację Zamówienie publiczne: Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa ZP.272.1.2015

Szczegóły informacji

Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa ZP.272.1.2015

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: POWIAT ŻAGAŃSKI

Finansowanie: środki własne

Nr UZP: 18603-2015 z dnia 11.02.2015

Termin składania ofert / wniosków: 2015-03-06 09:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2015-03-06 09:30:00

Ogłoszono dnia: 2015-02-11 przez Magdalena Rodenko

Treść:

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
 
Żagań: Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa
Numer ogłoszenia: 18603 - 2015; data zamieszczenia: 11.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Żagański , ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4777901.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Przebudowa ulicy Ciszowskiej i 3-go Maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego zrealizowania przedmiotowego zamówienia w zakresie rzeczowym ujętym w projekcie budowlanym, wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w kosztorysach ofertowych/ tabelach elementów rozliczeniowych/scalonych (Kosztorysy ofertowe/Tabele elementów rozliczeniowych/scalonych należy traktować, jako element pomocniczy). 3. Projekty budowlane, wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy ofertowe/tabela elementów rozliczeniowych/scalonych oraz projekt czasowej organizacji ruchu na nośniku CD stanowi - Rozdział II specyfikacji. 4. Wersja papierowa do wglądu w siedzibie Zamawiającego, ul. Dworcowa 39 w Żaganiu w godzinach od 7.30 - 15.00 pok. 5 5. Jakość dostarczonych na budowę materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektu technicznego oraz wymaganiami zawartymi w SIWZ. 6. Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej na terenie, gdzie będą prowadzone roboty budowlane na podstawie załączonej do specyfikacji dokumentacji projektowej. 7. Zamawiający będzie posiadał zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu na czas budowy..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52-0, 45.23.32.22-1, 45.23.32.21-4, 45.23.21.30-2, 45.31.51.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium. 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 70.000,00 złotych (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w jednej lub kilku następujących formach: 1.1. pieniądzu; 1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze pieniężnym; 1.3. gwarancjach bankowych; 1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późń. zm.); 2. Wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 02 marca 2015r. do godz. 09:00 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 3.1. nazwa dającego zlecenia udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 3.3. kwotę gwarancji lub poręczenia; 3.4. termin ważności gwarancji lub poręczenia; 3.5. zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, c) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 18 w siedzibie Zamawiającego najlepiej w odrębnej kopercie z dopiskiem Wadium - Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem Wadium - Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 10. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający żąda, aby Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykazał się wykonaniem minimum jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1.300.000,00 zł brutto wraz z podaniem ich rodzaju i wartości daty i miejsca wykonania potwierdzonych dowodami dotyczącymi najważniejszych robót, określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez robotę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia rozumie się robotę polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni bitumicznej wraz z wykonaniem chodnika/ów i oświetlenia ulicznego i kanalizacji deszczowej. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony przez, wykonawców łącznie (wspólnie). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Harmonogram rzeczowo - finansowy obejmujący wszystkie roboty niezbędne do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia - wg załącznika nr 5 do SIWZ. 2.Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 8 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1.1 ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy; b) zmiana formy prawnej Wykonawcy w przypadku przekształcenia; c) zmiana podwykonawcy, d) zmiana powierzenia części zakresu podwykonawcy lub zmiana zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę 1.2 ZMIANY RZUTUJĄCE NA TERMIN WYKONANIA UMOWY 1.2.1. Możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeśli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego: a) przekazanie terenu budowy; b) przekazanie dokumentów budowy. 1.2.2. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie/wznowienie robót, ze względu na: a) istotne braki lub błędy w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa; b) uzasadnione zmiany w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; c) oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje; d) przedłużenie procedury przetargowej; e) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje, itp.); f) konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości; g) technologię wykonywania robót; h) zmiany stanu prawnego; i) warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć; j) niesprzyjające warunki atmosferyczne; k) wykopaliska uniemożliwiające wykonywanie robót; l) działania sił natury, uznanych za stan klęski żywiołowej; m) działania osób trzecich uniemożliwiające wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. 1.2.3. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy, jeśli przedłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1.3 ZMIANY RZUTUJĄCE NA WYNAGRODZENIE a) Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT). 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 2.1 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 2.2 Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności. 2.4 Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatzaganski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 18.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 
 
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 18603-2015 z dnia 2015-02-11 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Żagań
1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Przebudowa ulicy Ciszowskiej i 3-go Maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie...
Termin składania ofert: 2015-03-02
 
Numer ogłoszenia: 23605 - 2015; data zamieszczenia: 20.02.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 18603 - 2015 data 11.02.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Żagański, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4777901.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1).
  • W ogłoszeniu jest: Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium. 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 70.000,00 złotych (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w jednej lub kilku następujących formach: 1.1. pieniądzu; 1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze pieniężnym; 1.3. gwarancjach bankowych; 1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późń. zm.); 2. Wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 02 marca 2015r. do godz. 09:00 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 3.1. nazwa dającego zlecenia udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 3.3. kwotę gwarancji lub poręczenia; 3.4. termin ważności gwarancji lub poręczenia; 3.5. zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, c) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 18 w siedzibie Zamawiającego najlepiej w odrębnej kopercie z dopiskiem Wadium - Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem Wadium - Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 10. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..
  • W ogłoszeniu powinno być: Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wadium. 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 70.000,00 złotych (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych), zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w jednej lub kilku następujących formach: 1.1. pieniądzu; 1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze pieniężnym; 1.3. gwarancjach bankowych; 1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późń. zm.); 2. Wadium zgodnie z art. 45. ust. 3 ustawy musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 06 marca 2015r. do godz. 09:00 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 3.1. nazwa dającego zlecenia udzielenia gwarancji lub poręczenia (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 3.3. kwotę gwarancji lub poręczenia; 3.4. termin ważności gwarancji lub poręczenia; 3.5. zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, b) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, c) Wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wniesienie wadium w formie poręczenia lub gwarancji będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu zostanie ono zdeponowane w pokoju nr 18 w siedzibie Zamawiającego najlepiej w odrębnej kopercie z dopiskiem Wadium - Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli do podanego w pkt 2 terminu znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Żaganiu BZ WBK nr 81 1090 2558 0000 0001 0335 4896 z dopiskiem Wadium - Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano; c) niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego; 10. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skierowane zostanie jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 18..
  • W ogłoszeniu powinno być: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok. 18..
II.2) Tekst, który należy dodać:
  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.4).
  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 8. Podane w SIWZ oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ wskazane znaki towarowe patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i dopuszcza się możliwość zastosowania urządzeń (materiałów) równoważnych wyłącznie w takim zakresie i w taki sposób, aby łącznie: - gwarantowały wykonanie robót w zgodzie ze sztuką budowlaną, - zapewniały zamontowanie urządzeń i materiałów o parametrach technicznych nie gorszych od zaprojektowanych (wskazanych) pierwotnie. Wykonawca ma obowiązek przedstawienia wszelkich dowodów na potwierdzenie równoważności oferty z oznaczeniem oferowanych produktów wraz z dowodami wykazujących ich równoważność..
Żagań, dnia 20 lutego 2015 r.
 
ZP.272.1.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa”.
 
ZAMAWIAJĄCY WPROWADZA DODATKOWY ZAPIS DO PUNKTU III OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA PKT 8 O TREŚCI :
 
„ 8. Podane w SIWZ oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ wskazane znaki towarowe patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i dopuszcza się możliwość zastosowania urządzeń (materiałów) równoważnych wyłącznie w takim zakresie i w taki sposób, aby łącznie:
-  gwarantowały wykonanie robót w zgodzie ze sztuką budowlaną,
- zapewniały zamontowanie urządzeń i materiałów o parametrach technicznych nie gorszych od zaprojektowanych (wskazanych) pierwotnie.
Wykonawca ma obowiązek przedstawienia wszelkich dowodów na potwierdzenie równoważności oferty z oznaczeniem oferowanych produktów wraz z dowodami wykazujących ich równoważność.”
 
 
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM ZAMAWIAJĄCY PRZEDŁUŻA TERMIN SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 06 MARCA 2015 R. DO GODZ. 09:00
TERMIN OTWARCIA NA DZIEŃ 06 MARCA 2015 R. GODZ. 09:30
 
JEDNOCZEŚNIE ZMIANIE ULEGA TERMIN SKŁADANIA WADIUM , KTÓRY ZOSTAJE PRZEDŁUŻONY DO DNIA 06 MARCA 2015 R. DO GODZ. 09:00
 
---------------------------
Żagań, dnia 23 lutego 2015 r.
 
ZP.272.1.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa”.
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
  1. W przedmiarze jest wiążąca bez podanej granulacji natomiast w projekcie (szczegóły konstrukcyjne rys. d4 poz. 2 i 2a) jest podana podbudowa o granulacji 0/22. Proszę o uszczegółowienie.
Odp. 1 Granulacja warstwy podbudowy jak w opisie projektu.
  1. W przedmiarze nie ma żadnej wzmianki o geotkaninie a w projekcie jest (szczegóły konstrukcyjne rys. d4 poz. 5).
     Odp. 2 Zamawiający dodatkowo zamieszcza specyfikację dla geosiatek komórkowych,       która precyzuje dodatkowo opis pozycji nr 21 przedmiaru. Zgodnie z technologią robót w pozycji tej należy również uwzględnić cenę zakupu i ułożenia warstwy separacyjnej.
  1. Ze względu na brak wymagań na geosiatkę do zabezpieczeń spękań odbitych (brak SST w dokumentacji projektowej) prosimy o uszczegółowienie wymagań na ten zakres robót.
     Odp. 3 Dla zapobiegania pęknięciom nawierzchni na styku konstrukcji drogi oraz drogi i zjazdów zastosowano dwukierunkowe siatki polipropylenowe o sztywnych węzłach umieszczane między warstwą ścieralną a podbudową zasadniczą z betonu asfaltowego na szerokości 2,0 m w osi krawędzi oraz w osi styku nawierzchni jezdni i zjazdów publicznych (wytrzymałość 80 kN/m ) – pkt 7 opisu projektu budowlanego części drogowej.   
  1. Co ma stanowić podsypkę pod obrzeże betonowe? W projekcie (szczegóły konstrukcyjne rys. d4 poz. 9) jest grunt stabilizowany cementem 1,5 Mpa, w opisie technicznym jest podsypka cementowo-piaskowa, a w obmiarze jest podsypka piaskowa. Prośba o uszczegółowienie.
     Odp. 4 Zgodnie z rys. d4 poz. 13 wg legendy jest to podsypka cementowo-piaskowa. Taką też należy wycenić.
  1. Prośba o sprecyzowanie wartości wskaźnika zagęszczenia dla podłoża pod konstrukcję. Rozbieżności w dokumentacji technicznej, w SST jest podany wskaźnik zagęszczenia dla podłoża Is ≥ 1,00 w Opisie Technicznym jest podana wartość Is > 1,03. (tak nawiasem mówiąc nie można wymagać wskaźnika zagęszczenia Is > 1,03 bo to nie jest normowe. Powinno być Is ≥ 1,03)
     Odp. 5 Wartość wskaźnika Is>1,03 spełnia wymagania specyfikacji Is>1,00, zatem jedno wymaganie uszczegóławia drugie. Wybór minimalnego wskaźnika Is pozostaje w gestii Inspektora Nadzoru i będzie uzależniony od parametrów podłoża gruntowego i zaproponowanych materiałów (kruszyw mineralnych)
  1. Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie krawężników z nasiąkliwością większą niż 4%.
Odp. 6 Szczegółowe wymagania dla krawężników opisano w ST D-08.01.01. Zamawiający nie przewiduje odstępstw.
  1. Prosimy o jednoznaczne sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia publicznego. Jednoznaczny opis przedmiotu zamówienia publicznego stanowi obowiązek Zamawiającego wynikający z art.29 PZP. Przywoływanie Ogólnej Specyfikacji Technicznej (także w Wyjaśnieniach Zamawiającego umieszczono OST) dotyczącej nieznanego projektu, z przytoczeniem wymagań dla różnych kategorii ruchu, zamiast przygotowania rzetelnej, przygotowanej dla konkretnego projektu Szczegółowej Specyfikacji Technicznej, zawierającej szczegółowe i zgodne z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych wymagania stanowi, naruszenie art. 29 PZP.
Odp. 7 Przedmiot zamówienia został jednoznacznie opisany za pomocą projektu budowlanego,Specyfikacji Technicznych oraz przedmiarów robót.Specyfikacje zostały opracowane dla tego konkretnego projektu. Występowanie w ST wymagań dla różnych kategorii ruchu jest celowe, gdyż w przedmiotowym projekcie mamy do czynienia z co najmniej trzema kategoriami ruchu w zakresie skrzyżowań z drogami publicznymi. Wszystkie zapisy ST są zgodne z ustawą o zamówieniach publicznych.
  1. Prosimy o wykreślenie z treści ST 10.10.11  wymagań dla nieistotnych funkcjonalnie parametrów (typu kształt zagłębień ich wymiary, geometria perforacji) . Są to cechy charakterystyczne dla konkretnego wyrobu, konkretnego producenta.  Nie są to parametry istotne funkcjonalnie nie mają pływu na działanie materiału, producenci nie mają obowiązku ich badania i publikowania, są badane i publikowane tylko przez nielicznych dostawców/producentów i jako takie nie mogą być używane jako kryterium w opisie przedmiotu zamówienia publicznego. Przy doborze  kryteriów opisu przedmiotu zamówienia publicznego, w przypadku geosyntetyków należy kierować się zapisami PN-EN 13249 z uwzględnieniem w przypadku geokraty wysokości kraty(szerokości taśmy).  Zgodnie z Art. 29 PZP do obowiązków Zamawiającego należy opisanie przedmiotu zamówienia parametrami istotnymi funkcjonalnie i w sposób zapewniający zachowanie zasady wolnej konkurencji i swobodnego dostępu do rynku.
     Odp. 8. Zamawiający dopuszcza wszelkie rozwiązania materiałowe o parametrach równoważnych bądź wyższych niż te ujęte w PB i ST. Do porównania i oceny poszczególnych materiałów będą stosowane podstawowe parametry materiałowe występujące u wszystkich producentów.
  1. Prosimy o wykreślenie z treści Dokumentacji Projektowej w tym, między innymi, z ST 10.10.11;  wymagań dotyczących  posiadania aprobaty technicznej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami nie jest to dokument obowiązkowy do wprowadzenia materiału na rynek. Wymaganie posiadania aprobaty jest niezgodne z przepisami dotyczącymi swobodnego  dostępu do rynku i wolnej konkurencji.
     Odp. 9 Zamawiający dopuszcza do zastosowania wszelkie materiały wymagane w projekcie budowlanym zgodne z wymaganiami Ustawy o wyrobach budowlanych
z dnia 16 kwietnia 2004 r. ( Dz. U. 2004 nr 92 poz. 881 ze zm.)
  1. Pozycje nr 37, 38, 39 kosztorysu ofertowego „Branża drogowa” w opisie pozycji ława wykonana jest z betony C8/10, natomiast w opisie technicznym wykonana jest z betonu C12/15. Prosimy o wyjaśnienie.
Odp. 10 Zgodnie z opisem projektu należy zastosować beton klasy C12/15.
  1. Czy Zamawiający dopuszcza zamianę geokraty zasypanej pospółką na warstwę gruntu stabilizowanego cementem?
     Odp. 11 Zamawiający nie podejmuje decyzji o zmianach projektowych na etapie pytań do SIWZ. Wszelkie zmiany do projektu (możliwe do wprowadzenia zgodnie z Prawem Budowlanym), jeżeli będą uzasadnione z punktu widzenia dobra projektu oraz interesu Zamawiającego zostaną przeanalizowane przez projektanta i po akceptacji Zamawiającego wprowadzone do realizacji.
  1. Dotyczy budowy kanalizacji deszczowej:
Specyfikacja Techniczna  SST D-03.02.01 pkt. 2 „MATERIAŁY” ppkt. 2.2. „Rury kanałowe” oraz Opis Techniczny Projektu Wykonawczego pkt. 3 „SIEĆ KANALIZACYJNA” ppkt. „Materiał rur i sposób połączenia” poprzez opisanie materiałów w taki sposób, że wymagane właściwości spełnia tylko konkretny producent – Funke Gruppe ewidentnie wskazuje na konieczność zastosowanie rur PVC tylko jednego konkretnego producenta co stanowi obejście (naruszenie) art. 29 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Kierując się zasadą równej konkurencji, w przedmiotowej inwestycji Wykonawca ma prawo zaoferować i zastosować rury i kształtki  dowolnego  producenta. Nie  możemy  się  zatem  kierować  zapisami charakterystycznymi dla określonego produktu.
Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zastosowania na etapie realizacji rur i kształtek innych producentów poprzez wykreślenie ze specyfikacji zapisów eliminujących możliwość zastosowania rur innych producentów takich jak np.:
system rur i kształtek o sztywności obwodowej SN12 wyposażony w gumową uszczelkę wargową zintegrowaną w kielichu z pierścieniem z polipropylenu, olejoodporną; szczelność min. 2,5 bar; złączki dwukielichowe produkowane metodą wtrysku bezpośredniego; możliwość układania systemu rur i kształtek w temperaturze do -10  stopni  Celsjusza  (rury  oznaczone  kryształkiem lodu); odporność rur na płukanie przy ciśnieniu min. 240 bar; SLW 60. Systemy innych producentów spełniają pojedyncze wymogi, natomiast żaden nie spełnia ich wszystkich jednocześnie.
Odp.12 . Zamawiający dopuszcza wszelkie rozwiązania materiałowe o parametrach równoważnych bądź wyższych niż te ujęte w PB i ST. Do porównania i oceny poszczególnych materiałów będą stosowane podstawowe parametry materiałowe występujące u wszystkich producentów.
  1. Opis Techniczny Projektu Wykonawczego pkt. 3 „SIEĆ KANALIZACYJNA” ppkt. „Podczyszczanie ścieków deszczowych – separator lamelowy i osadnik piasku” opisuje materiał poprzez wskazanie konkretnych modeli i ich producenta, tj. Ecol-Unicon, tj.: „Dobrano osadnik piasku OS produkcji Ekol-Unicon o średnicy wewnętrznej Dw=1500mm, średnicy zewnętrznej Dz=1800mm i objętości czynnej Vcz= 3,0m3 (…). Dobrano separator PSW Lamela, typ 15/150 produkcji Ekol-Unicon”. Powyższe zapisy wskazują na konieczność zastosowanie separatora lamelowego i osadnika piasku tylko jednego konkretnego producenta, co stanowi obejście (naruszenie) art. 29 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Kierując się zasadą równej konkurencji w przedmiotowej inwestycji Wykonawca ma prawo zaoferować i zastosować separator lamelowy i osadnik pisaku dowolnego producenta, przy zachowaniu niezbędnych parametrów hydraulicznych, tj. przepływu 15/150 l/s dla separatora lamelowego oraz objętości czynnej Vcz = 3,0m3 dla osadnika piasku
Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zastosowania na etapie realizacji rozwiązań równoważnych dla separatora lamelowego i osadnika piasku innych producentów.
Odp. 13. Zamawiający dopuszcza wszelkie rozwiązania materiałowe o parametrach równoważnych bądź wyższych niż te ujęte w PB i ST. Do porównania i oceny poszczególnych materiałów będą stosowane podstawowe parametry materiałowe występujące u wszystkich producentów.
Dopuszcza się zastosowanie separatora lamelowego i osadnika piasku dowolnego producenta przy zachowaniu następujących parametrów: 
  • przepływ separatora 15/150 l/s;
  • objętość czynna osadnika min. 3,0 m3,
  • obudowa separatora i osadnika z betonu C35/45,
  • włazy z wypełnieniem betonowym D400, Ø600mm,
  • łączenie elementów obudowy separatora i osadnika na uszczelkę,
  • przejścia przez ściany osadnika poprzez prefabrykowane przejścia murowe do rur PVC lub PP,
  • średnice zewnętrzne separatora i osadnika zgodne z projektem
 
  1. W Projekcie Wykonawczym na rysunku Rys. nr 3.1 „PROFIL SIECI KANALIZACYJNEJ DESZCZOWEJ – ul. 3-Maja” brak rzędnych posadowienia dla separatora lamelowego i osadnika piasku. W Projekcie Wykonawczym brak również rysunków technologicznych dla separatora lamelowego i osadnika piasku.
Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji projektowej o niezbędne dane i rysunki.
Odp. 14. Zamawiający udostępnił wszystkie posiadane materiały niezbędne do wyceny oferty. Szczegółowe informacje na temat separatora występują w opisie przedmiotu projektu, co Oferent w pyt. Nr 13 potwierdza. Pozostałe niezbędne dane, jeżeli będą konieczne do zrealizowania projektu zostaną uzyskane od Projektanta na etapie realizacji zadania.
  1. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zastosowania na etapie realizacji studni betonowych o średnicy DN 1000mm, zamiast studni betonowych DN 1200mm.
Odp. 15. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę średnicy studni.
  1. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie do zastosowania na etapie realizacji wpustów ulicznych żeliwnych o wymiarach 400mm x 600mm w klasie C250 montowanych w korpusie zawiasowo, zamiast kratek żeliwnych kl. D400.
Odp. 16. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę klasy wpustów ulicznych.
  1. W Szczegółowej Specyfikacji Technicznej SST D-03.02.01, a także w Opisie Technicznym Projektu Wykonawczego brak informacji na temat utylizacji gruntu uzyskanego z wykopu.
Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie dokumentacji o niezbędne informacje w tym zakresie oraz wskazanie ewentualnego miejsca - działki w odległości do 1km, przeznaczonego na wywóz.
Odp. 17 Wywóz i utylizacja nadmiaru gruntu z wykopów leży po stronie Wykonawcy i powinna zostać uwzględniona w wycenie oferty.
  1. W Przedmiarze Robót brak pozycji rozliczeniowej dla ułożenia rury PVC-U SN12 DN 250x8,2mm zgodnie z rysunkiem Rys. nr 3.2 „PROFIL SIECI KANALIZACYJNEJ DESZCZOWEJ – ul. 3-Maja” na odcinku od studni D-23 do studni D-24 o długości L=32,10 mb.
Zwracamy się z prośbą o dodanie pozycji rozliczeniowej w Przedmiarze Robót na wykonanie w/w prac.
Odp. 18 Zamieszczony przedmiar robót jest jedynie dokumentem pomocniczym dla opisu przedmiotu zamówienia. Obowiązującym dla Wykonawcy w celu przygotowania oferty jest również projekt i specyfikacje techniczne. W cenie oferty należy uwzględnić pełny zakres projektu.
Pozycja nr 28 przedmiaru zawiera nakłady na wykonanie odcinka od studni D23 do studni D24 (w opisie pozycji brakuje informacji o klasie rury tj. „SN12”).
  1. Zgodnie z Kodeksem Cywilnym okres rękojmi wynosi 36 m-cy na roboty budowlane.   Zamawiający stosując zapisy w par. 12 pkt.1 zrównując okres rękojmi z okresem gwarancji narusza zapisy obowiązujące w Kodeksie Cywilnym, według którego powinien zwolnić gwarancję po okresie rękojmi tj. 36 m-cy.
Prosimy o informację czy Zamawiający dopuszcza sytuację, w której Wykonawca wnosi gwarancję rękojmi za wady na okres 36 m-cy, która ma pokrycie np. w gwarancji ubezpieczeniowej, a pozostały okres gwarancji np. 84 m-ce wniesie na podstawie oświadczenia Wykonawcy, np. karty gwarancyjnej.
Odp. 19 Zgodnie z art.148 ust. 1 i 151 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych oraz pkt. XXIII SIWZ zamawiający nie wyraza zgody, aby okres gwarancji zabezpieczony był oświadczeniem wykonawcy
 
 
------------------------------------------
Żagań, dnia 24 lutego 2015 r.
ZP.272.1.2015
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Przebudowa ulic Ciszowskiej i 3-maja zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych nr 1062F i 1063F w miejscowości Szprotawa”.
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
Pytanie 1
Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie, jaką szczelność oraz jaki przegub kulowy, muszą posiadać przejścia murowe DN160 i DN 200 do studni betonowych ?
Odp. 1. W projekcie nie zastosowano przejść szczelnych z przegubami kulowymi. Szczelność przejścia powinnać odpowiadać szczelności zastosowanego systemu rur przewodowych.
 
Pytanie 2:
Ze względu na istnienie na rynku polskim kilku metod produkcyjnych kształtek do rur, prosimy Zamawiającego o zajęcie stanowiska czy dopuszcza zastosowanie kształtek produkowanych metodą wtrysku bezpośredniego czy też produkowanych metodą spawania, klejenia lub formowanych na gorąco z rur ?
Odp. 2. Zgodnie z zapisami PB i ST kształtki mają być produkowane metodą wtrysku bezpośredniego. 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-02-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-02-11 10:40:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-02-11 14:36:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-11-07 10:28:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2914 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony