ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwa Powiatowego w Żaganiu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych ZP.272.5.2015Drukuj informację Zamówienie publiczne: Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych ZP.272.5.2015

Szczegóły informacji

Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych ZP.272.5.2015

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: USŁUGI

Zamawiający: POWIAT ŻAGAŃSKI

Finansowanie: środki własne

Nr UZP: 66815-2015

Termin składania ofert / wniosków: 2015-05-27 09:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2015-05-27 09:30:00

Ogłoszono dnia: 2015-05-11 przez Magdalena Rodenko

Treść:

 
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
 
Żagań: Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych
Numer ogłoszenia: 66815 - 2015; data zamieszczenia: 11.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Żagański , ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4777901.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych, polegająca na prowadzeniu bankowej obsługi budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych (wykaz jednostek podległych stanowi załącznik nr 3 do SIWZ) w zakresie: 1) otwarcia i prowadzenia rachunków bieżących, funduszy specjalnego przeznaczenia i innych rachunków pomocniczych w PLN i EURO oraz rachunków Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej (ok. 200 rachunków). Otwieranie rachunków bankowych, poza tymi o których mowa w czynnościach przygotowawczych do realizacji bankowej obsługi Powiatu i jednostek podległych, będzie następowało nie później niż następnego dnia roboczego po złożeniu przez Zamawiającego wniosku o otwarcie rachunku bankowego. 2) dokonywania przelewów na konto w banku obsługującym i na konta w innych bankach, 3) realizowania poleceń przelewu w formie papierowej i elektronicznej, 4) przyjmowania wpłat i dokonywania wypłat gotówkowych przez Zamawiającego i jego jednostki podległe, 5) uznaniu i obciążaniu rachunków bankowych w dniu operacji, 6) potwierdzania stanu salda dokonywanych operacji finansowych na każdy dzień roboczy na wszystkich otwartych rachunkach (wyciągi bankowe elektroniczne wraz z załącznikami z ustaleniem salda i dokładnego opisu dokonanej operacji), 7) uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym budżetu powiatu do wysokości określonej w Uchwale Budżetowej (należy przyjąć kwotę 2.000.000,00 zł w każdym roku), do obliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć WIBOR 6M z dnia 8 kwietnia 2015 roku w wysokości 1,66% 8) oprocentowaniu środków na wszystkich prowadzonych rachunkach (naliczanie i kapitalizacja odsetek dokonywana w okresach miesięcznych, ostatniego dnia miesiąca), 9) usługi (wyzerowania) wskazanych rachunków, polegającą na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach Starostwa i jednostek podległych, zgodnie ze złożoną dyspozycją, 10) przyjmowania lokat na zlecenie, 11) uruchomienia usługi bankowości elektronicznej przez instalację jednakowego dla Starostwa i jednostek podległych systemu wyposażonego w funkcję tworzenia paczek, tj. wysyłania większej ilości przelewów jednocześnie bez konieczności przesyłania każdego osobno. Oprogramowanie musi obsługiwać podział uprawnień wprowadzanie/ zatwierdzanie przelewów, umożliwiać uzyskanie bieżącej informacji o stanie rachunków bankowych oraz bieżącego odbioru wyciągu bankowych wraz z załącznikami w ustalonym i zatwierdzonym formacie ( o zmianie formatu Zamawiający musi zostać poinformowany min 2 miesiące wcześniej), 12) funkcja bezpiecznej transmisji przez sieć internet, szyfrowanie komunikacji protokołem SSL minimum 128 bitowym kluczem, uwierzytelnienie użytkownika (karta magnetyczna, karta chip), 13) obsłudze i serwisowaniu systemu bankowości elektronicznej: a) czas reakcji po zgłoszeniu problemu: centrum obsługi/wsparcie techniczne - max. 1 godzina, serwisu - max. 4 godziny, b) czas usunięcia usterki: max. do 12:00 godziny następnego dnia roboczego, c) całkowity maksymalny czas braku dostępu w ciągu roku - nie dłużej niż 36 godzin, d) czas odpowiedzi na piśmie na sytuacje do wyjaśnienia - nie dłużej niż 3 dni robocze, 14) w ramach obsługi bankowej Wykonawca przedmiotu zamówienia zapewni Zamawiającemu bez ponoszenia dodatkowych opłat: a) potwierdzenie stanu salda rachunków na koniec każdego roku w okresie obowiązywania umowy, b) odpis dokumentów, c) dzienne wyciągi bankowe wraz z załącznikami w formie elektronicznej lub papierowej, d) złożone depozyty, e) zaświadczenia i opinie bankowe, f) szkolenie, eksploatację i serwis elektronicznej obsługi rachunków typu Home Banking, g) uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym, h) niewykorzystany limit kredytu obrotowego, i) aneksy do umów. 15) wykonawca przedmiotu zamówienia powinien posiadać oddział na terenie miasta Żagań, Szprotawa i Iłowa, woj. lubuskie a jeśli takiego nie posiada zapewni odbiór gotówki z kasy do banku i pobór gotówki z banku do kasy (w miarę potrzeby), 16) wykonawca przedmiotu zamówienia zapewni Zamawiającemu skrytkę depozytową, 17) wykonawca przedmiotu zamówienia nie ograniczy limitów dziennych obrotów na rachunkach bankowych oraz limitów jednorazowych operacji z rachunków, 18) składanie zapytań, reklamacji, wniosków o otwarcie rachunków w trakcie trwania umowy oraz wszelkie kontakty z wykonawcą przedmiotu zamówienia będą dokonywane za pośrednictwem oddziału znajdującego się na terenie miasta Żagań, Szprotawa i Iłowa. INFORMACJE DODATKOWE: a) budżet Powiatu Żagańskiego na lata 2013 - 2015 znajduje się na stronie www.bip.powiatzaganski.pl, b) ilość obsługiwanych rachunków bankowych - ok. 200, c) wypłaty gotówkowe miesięcznie szacunkowo - 500.000,00 zł d) wpłaty gotówkowe miesięcznie szacunkowo - 200.000,00 zł e) ilość dokonywanych przelewów miesięcznie szacunkowo - 5.000,00 szt. f) ilość przekazywanych przelewów w formie papierowej miesięcznie - 50 szt. g) ilość pobranych czeków miesięcznie - 100 szt. h) ilość stanowisk Home Banking - 16.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2020.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Posiadanie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. (t.j. Dz.U. z 2015 poz. 128) Prawo Bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający żąda, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykazał się wykonaniem minimum jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługa została wykonana, potwierdzona dowodami, że została wykonana lub jest wykonywana należycie. Przez usługę odpowiadające przedmiotowi zamówienia rozumie się usługę wykonania/wykonywania obsługi bankowej budżetu jednostki samorządu terytorialnego lub jednostki administracji publicznej. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie warunek może być spełniony przez, wykonawców łącznie (wspólnie). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt IX specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki są przez Wykonawcę spełnione
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo o którym mowa w pkt XVI ppkt 8 SIWZ, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy lub pełnomocnik reprezentujący Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
  • 1 - Cena - 70
  • 2 - oprocentowanie rachunków bankowych i lokat krótkoterminowych - 20
  • 3 - koszt kredytu w rachunku bieżącym - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w niżej wymienionych przypadkach: 1.1 ZMIANY OGÓLNE Możliwa jest: a) zmiana adresu/siedziby Zamawiającego/Wykonawcy; b) zmiana formy prawnej Wykonawcy w przypadku przekształcenia; 2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 2.1 Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 2.2 Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia powyższych okoliczności. 2.3 Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatzaganski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok 18.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 
 
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 66815-2015 z dnia 2015-05-11 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Żagań
1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych, polegająca na prowadzeniu bankowej obsługi budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych...
Termin składania ofert: 2015-05-20
Numer ogłoszenia: 69315 - 2015; data zamieszczenia: 14.05.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
 
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 66815 - 2015 data 11.05.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Powiat Żagański, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, woj. lubuskie, tel. 68 4777901.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok 18..
  • W ogłoszeniu powinno być: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żaganiu, ul. Dworcowa 39, 68-100 Żagań, pok 18..
 
Żagań, dnia  14 maja 2015 r.
 
ZP.272.5.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych”.
 
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
 
Zapytanie nr 1:
Stosowanie do art. 38 Pzp zwracamy się z wnioskiem o zmianę polegającą na wydłużeniu terminu składania ofert. Wyznaczony przez Zamawiającego termin jest bardzo krótki, uniemożliwiający przygotowanie oferty. Bank Polski jest podmiotem o rozbudowanej strukturze organizacyjnej i prowadzącym wszelkie analizy z wyjątkową rzetelnością i najwyższym profesjonalizmem, co przekładać się może na wydłużony proces przygotowania ofert. Krótki termin składania ofert może doprowadzić do wykluczenia PKO Bank Polski S.A., jako potencjalnego wykonawcęz udziału w postępowaniu, co może być uznane za naruszenie art. 7 ustawy PZP, który obliguje Zamawiającego do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców.
 
 
Odpowiedź nr 1:
Zamawiający przedłuża termin składania ofert z 20 maja 2015 r. do godz. 09:00
na dzień 27 maja 2015 r. do godz. 09:00
 
Zapytanie nr 2:
Zamawiający w §1 pkt 19) załącznika nr 8 do SIWZ zapisał warunek, wg którego „Wykonawca przedmiotu zamówienia powinien posiadać oddział na terenie miasta Żagań, Szprotawa i Ilowa, woj. lubuskie a jeśli takiego nie posiada zapewni odbiór gotówki
z kasy do banku i pobór gotówki z banku do kasy (w miarę potrzeby)”.
Stosowanie do trybu art. 38 PZP, PKO Bank Polski zwraca się z zapytaniem, czy posiadanie placówki agencyjnej będzie uznane za spełnienie warunku SIWZ?
 
 
Odpowiedź nr 2:
Zamawiający dopuszcza możliwość posiadania przez wykonawcę placówki agencyjnej na terenie miasta Żagań, Szprotawa i Iłowa, woj. lubuskie, pod warunkiem wykonywania przez placówkę agencyjną zadań zawartych w SIWZ, tj. m. in.: wpłaty gotówkowe, wypłaty gotówkowe, realizacja przelewów, które nie są obsługiwane przez bankowość elektroniczną, składanie dyspozycji i korespondencji itp.
 
Zapytanie nr 3:
Zamawiający w §8 pkt 1) załącznika nr 8 do SIWZ przewiduje, że „Strony nie mają prawa zmieniać postanowień umowy lub wprowadzać w niej zmian, które były by niekorzystne dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnianiu należało by zmienić treść oferty na podstawie której dokonano wyboru banku chyba że, konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy”.
Wg art. 144 Pzp zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Obecny zapis SIWZ nie koresponduje z przesłankami dokonywania zmian okreslobnych w przywołanym przepisie.
 
Odpowiedź nr 3:
Zamawiający zmienia zapis §8 pkt 1) załącznika nr 8 do SIWZi wprowadza zapis o treści art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2013 poz. 907 ze zmianami, tj.:
 
§8 pkt 1) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. Wykonawca w takiej sytuacji może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.”
 
Żagań, dnia 15 maja 2015 r.
 
ZP.272.5.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych”.
 
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
Zapytanie nr 1:
Czy treść pkt III ust. 5 – „uznania i obciążenia rachunków bankowych w dniu operacji” – dotyczy tylko dokonywania uznań i obciążeń na rachunkach bankowych przez bank obsługiwany Budżet Powiatu Żagańskiego?
Odpowiedź nr 1:
Tak – obciążenie bądź uznanie w dniu operacji ma dotyczyć rachunków Powiatu i jego jednostek podległych.
 
Zapytanie nr 2:
Czy treść pkt III ust. 13 lit c dotyczy to również przyczyn niezależnych od banku, np. uszkodzona sieć internetowa (przez warunki atmosferyczne, uszkodzenia mechaniczne przewodów przesylowych)?
Odpowiedź nr 2:
Nie bieżemy pod uwagę zdarzeń losowych.
 
Zapytanie nr 3:
Podanie ilość rachunków bieżących oraz rachunków pomocniczych jednostek podporządkowanych.
Odpowiedź nr 3:
Ilość rachunków bieżących – ok. 16
Ilość rachunków pomocniczych – ok. 106
 
Zapytanie nr 4:
Podanie średnich sald środków na rachunkach bieżących oraz rachunkach pomocniczych jednostek podporządkowanych.
Odpowiedź nr 4:
Średnie saldo środków na rachunkach bieżących oraz pomocniczych jednostek podległych – ok. 5.919.400,00
 
Zapytanie nr 5:
Podanie ilość wypłat gotówkowych miesięcznie.
Odpowiedź nr 5:
Ilość wypłat gotówkowych miesięcznie – ok. 53
 
Zapytanie nr 6:
Podanie ilość wpłat gotówkowych miesięcznie dokonywane przez Posiadania rachunku (jednostek Powiatu Żagańskiego)
Odpowiedź nr 6:
Ilość wypłat gotówkowych miesięcznie dokonywane przez Posiadacza rachunku – ok. 220
 
Zapytanie nr 7:
Podanie ilość wpłat gotówkowych miesięcznie dokonywanych przez osoby trzecie na rachunki bankowe Posiadacza (jednostek Powiatu Żagańśkiego)
Odpowiedź nr 7:
Ilość wpłat gotówkowych miesięcznie dokonywanych przez osoby trzecie na rachunki bankowe Posiadacza – ok. 133
 
Zapytanie nr 8:
Podanie ilość dokonywanych miesięcznie przelewów elektronicznych do PKO Banku Polskiego.
Odpowiedź nr 8:
Ilość dokonywanych miesięcznie przelewów elektronicznych do PKO Banku Polskiego – ok. 946
 
Zapytanie nr 9:
Podanie ilość dokonywanych miesięcznie przelewów elektronicznych do innych banków.
Odpowiedź nr 9:
Ilość dokonywanych miesięcznie przelewów elektronicznych do innych banków – ok. 2952
 
Zapytanie nr 10:
Podanie ilośc dokonywanych miesięcznie przelewów papierowych do PKO Banku Polskiego.
Odpowiedź nr 10:
Ilość dokonywanych miesięcznie przelewów papierowych do PKO Banku Polskiego – ok. 11
 
Zapytanie nr 11:
Podanie ilość dokonywanych miesięcznie papierowych do innych banków.
Odpowiedź nr 11:
Ilość dokonywanych miesięcznie przelewów papierowych do innych banków – ok. 10
 
 
Zapytanie nr 12:
Podanie ilość rachunków i średniego stanu na rachunku walutowym w EUR.
Odpowiedź nr 12:
Ilość rachunków i średni stan na rachunkach walutowych w EUR – ok. 2 rachunki, stan 0,00 – wpływ środków na realizację projektów współfinansowanych ze środków europejskich przeksięgowywany na rachunek bieżący.
 
 
Zapytanie nr 13:
Podanie terminu uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym.
Odpowiedź nr 13:
Termin uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym – kredyt zostanie uruchomiony tylko w przypadku przejściowego braku środków na rachunku, Powiat dąży do niedopuszczenia do takiej sytuacji.
 
 
Zapytanie nr 14:
Podania średniego zadłużenia z tytułu kredytu w rachunku bieżącym.
Odpowiedź nr 14:
Średnie zadłużenie z tytułu kredytu w rachunku bieżącym – docelowo zakłada się uruchomienie kredytu w wysokości 2.000.000,00 zł.
 
Zapytanie nr 15:
Podanie maksymalna ilość użytkowników na jednym stanowisku Home Banking.
Odpowiedź nr 15:
Maksymalna ilość użytkowników na jednym stanowisku Home Banking – ok. 8 (łączna liczba użytkowników we wszystkich jednostkach – 56).
 
Żagań, dnia 18 maja 2015 r.
 
ZP.272.5.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych”.
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
 
Zapytanie nr 1:
Czy Zamawiający dopuszcza przyjęcie w umowie kredytowej stawki WIBOR 1M notowanej według zasad obowiązujących u Wykonawcy, który uzyska zamówienie?
Odpowiedź nr 1:
TAK Zamawiający dopuszcza przyjęcie w umowie kredytowej stawki WIBOR 1M notowanej według zasad obowiązujących u Wykonawcy, który uzyska zamówienie
 
 
Zapytanie nr 2:
Czy Zamawiający przewiduje ustanowienie zabezpieczenia kredytu w rachunku bieżącym w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową, w SIWZ brak wzmianki o proponowanym zabezpieczeniu spłaty kredytu
Odpowiedź nr 2:
Zamawiający nie przewiduje ustanowienie zabezpieczenia kredytu w rachunku bieżącym w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.
 
 
Zapytanie nr 3:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego do kwoty stanowiącej równowartość 150% kwoty kredytu?
Odpowiedź nr 3:
Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego do kwoty stanowiącej równowartość 150% kwoty kredytu.
 
 
 
Zapytanie nr 4:
Jeśli zabezpieczeniem będzie weksel z deklaracją wekslową, czy Zamawiający wyraża zgodę, iż wykorzystanie środków z kredytu nastąpi po:
a) wystawieniu weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji z weksla
b) złożeniu oświadczenia o poddaniu się egzekucji z umowy kredytu
Odpowiedź nr 4:
Odpowiedź została udzielona w pkt. 2,3
 
Zapytanie nr 5:
Czy umowa kredytu, oświadczenie o poddaniu się egzekucji z tytułu zawarcia umowy kredytu (i ewentualny weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową) zostaną podpisane przy kontrasygnacie Skarbnika?.
Odpowiedź nr 5:
Odpowiedź została udzielona w pkt. 2,3
 
Zapytanie nr 6:
Czy przed podpisaniem umowy kredytowej Zamawiający złoży aktualne opinie z instytucji finansujących?
Odpowiedź nr 6:
Zamawiający przed podpisaniem umowy kredytowej nie złoży aktualnych opinii z instytucji finansujących.
 
Zapytanie nr 7:
Czy przed podpisaniem umowy kredytowej Zamawiający złoży aktualne (nie starsze niż jeden miesiąc) zaświadczenia z ZUS i US potwierdzające niezaleganie z uiszczaniu należności na rzecz tychże instytucji?
Odpowiedź nr 7:
Zamawiający przed podpisaniem umowy kredytowej złoży aktualne (nie starsze niż jeden miesiąc) zaświadczenia z ZUS i US potwierdzające niezaleganie z uiszczaniu należności na rzecz tychże instytucji.
 
Zapytanie nr 8:
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeśli tak to prosimy o podanie kwot zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN).
Odpowiedź nr 8:
Zamawiający informuje, że na naszych rachunkach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
 
Zapytanie nr 9:
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania w bankach. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwot zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN).
Odpowiedź nr 9:
Zamawiający informuje, że Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
 
Zapytanie nr 10:
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy w JST prowadzony był program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odpowiedź nr 10:
Zamawiający informuje, że nigdy nie był prowadzony program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
 
Zapytanie nr 11:
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne.
Odpowiedź nr 11:
Zamawiający informuje, że w ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne.
 
Zapytanie nr 12:
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę.
Odpowiedź nr 12:
Zamawiający informuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu naszą jednostkę.
 
Zapytanie nr 13:
Prosimy o podanie w jakim terminie mają być płatne odsetki od wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym.
Odpowiedź nr 13:
Zamawiający informuje, że naliczanie i płatność odsetek może być dokonywane w okresach miesięcznych, ostatniego dnia miesiąca.
 
Zapytanie nr 14:
Czy do naliczenia odsetek będzie się przyjmowało, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni,, a rok liczy 365 dni?
Odpowiedź nr 14:
Tak do naliczenia odsetek będzie się przyjmowało, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni a rok liczy 365 dni.
 
 
Zapytanie nr 15:
Zamawiający w SIWZ nie odnosi się do kwestii posiadania, bądź braku zdolności kredytowej, jako przesłanki uzyskania kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym do kwoty 2 mln zł w kolejnych latach następujących po roku 2015. Wobec powyższego zwracamy się z zapytaniem, czy każdorazowo udzielenie przez Bank kompleksowej obsługi budżetu, poprzedzone zostanie udostepnieniem przez Zamawiającemu sprawozdań finansowych, stosownych uchwał oraz opinii RIO i uzależnione zostanie od potwierdzenia przez Bank zdolności kredytowej. Czy Gmina wyraża zgodę, aby udzielenie kredytu w każdym kolejnym roku budżetowym, w okresie prowadzenia kompleksowej obsługi budżetu Powiatu Żagańskiego poprzedzone było zbadaniem przez PKO bieżącej zdolności kredytowej oraz jej pozytywną oceną na podstawie sprawozdań finansowych, uchwał Rady, opinii RIO oraz innych dokumentów określonych w przepisach?
Odpowiedź nr 15:
Zamawiający wyraża zgodę na udostepnienie przez Zamawiającego sprawozdań finansowych, stosownych uchwał oraz opinii RIO. Umowa na kompleksową obsluge budżetu zostanie zawarta na okres 5 lat.
 
 
Zapytanie nr 16:
Z jakich usług i produktów bankowych Powiat aktualnie korzysta. Jakie jest aktualne zadłużenie z tyt. kredytów, formuła ich spłaty i ostateczny termin spłaty.
Odpowiedź nr 16:
Obecnie zamawiający korzysta z bankowości elektronicznej. Zamawiający informuje, że aktualne zadłużenie z tytułu wyemitowanych obligacji Powiatu Żagańskiego wynosi 21.550.000,00, spłata do 2022 roku.
 
Zapytanie nr 17:
Prośba o załączenie i udostępnienie następujących dokumentów i informacji:
a) udostępnienie:
- zaświadczenia o nadaniu numeru NIP
- zaświadczenia o nadaniu numeru REGON
b) załączenie:
- aktualnych zaświadczeń z ZUS i US o braku zaległości lub oświadczenie o niezaleganiu /jeśli są w posiadaniu/
- opinii ze współpracujących z Powiatem banków i instytucji finansowych
- sprawozdań finansowych za lata 2013, 2014 i I kw. 2015r. (Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-28S, Rb- 27S)
- ostatniego sprawozdanie finansowe Rb-SPZOZ o stanie zobowiązań według tytułów     dłużnych oraz gwarancji i poręczeń
- sprawozdania z wykonania budżetu za 2014r.
- uchwały w sprawie absolutorium z wykonania budżetu za rok 2014
- uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2014
- opinii RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za ostatni zamknięty rok budżetowy, lub roku poprzedzającego aktualny rok budżetowy, jeżeli opinia RIO o ostatnim sprawozdaniu za ostatni zamknięty rok budżetowy nie została wydana
- uchwały budżetowej wraz z załącznikami na aktualny rok budżetowy ( z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w trakcie roku budżetowego)
- uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej JST podjętej w aktualnym roku budżetowym (wg ostatniej uchwały lub zarządzenia zmieniającego WPF)
- uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu, jeżeli upoważnienie do zaciągnięcia kredytu nie jest zawarte w uchwale budżetowej na aktualny rok budżetowy
- opinii RIO o projekcie budżetu Powiatu na 2015 r.,
- opinii RIO do projektu WPF,
- opinii RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu,
- opinii RIO o możliwości sfinansowania deficytu w 2015 r.
- opinia RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu
- informacji potwierdzających wybór władz
 
Odpowiedź nr 17:
- zaświadczenia o nadaniu numeru NIP - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- zaświadczenia o nadaniu numeru REGON - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
b) załączenie:
- aktualnych zaświadczeń z ZUS i US o braku zaległości lub oświadczenie o niezaleganiu /jeśli są w posiadaniu/ - (Zamawiający informuje, że zamieści zaświadczenie z ZUS i US niezwłocznie po ich otrzymaniu z Urzędów)
- opinii ze współpracujących z Powiatem banków i instytucji finansowych - (Zamawiający informuje, że zamieści opinię niezwłocznie po jej otrzymaniu z banku)
- sprawozdań finansowych za lata 2013, 2014 i I kw. 2015r. (Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-28S, Rb- 27S) - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- ostatniego sprawozdanie finansowe Rb-SPZOZ o stanie zobowiązań według tytułów     dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – (Zamawiający nie sporządza sprawozdania Rb-SPZOZ)
- sprawozdania z wykonania budżetu za 2014r. – (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- uchwały w sprawie absolutorium z wykonania budżetu za rok 2014 – (uchwała w sprawie absolutorium z wykonania budżetu za rok 2014 zostanie podjęcta na sesji Rady Powiatu w miesiącu czerwcu 2015 roku)
- uchwał w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2014 - (uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2014 zostanie podjęcta na sesji Rady Powiatu w miesiącu czerwcu 2015 roku)
- opinii RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za ostatni zamknięty rok budżetowy, lub roku poprzedzającego aktualny rok budżetowy, jeżeli opinia RIO o ostatnim sprawozdaniu za ostatni zamknięty rok budżetowy nie została wydana - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- uchwały budżetowej wraz z załącznikami na aktualny rok budżetowy ( z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w trakcie roku budżetowego) - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej JST podjętej w aktualnym roku budżetowym (wg ostatniej uchwały lub zarządzenia zmieniającego WPF) - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu, jeżeli upoważnienie do zaciągnięcia kredytu nie jest zawarte w uchwale budżetowej na aktualny rok budżetowy – upoważnienie do zaciagania kredytu zawarte jest w Uchwale Budżetowej na rok 2015.
- opinii RIO o projekcie budżetu Powiatu na 2015 r., - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- opinii RIO do projektu WPF, - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- opinii RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu, - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- opinii RIO o możliwości sfinansowania deficytu w 2015 r.- (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi)
- opinia RIO o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu – (Powiat żądanego dokumentu nie posiada)
- informacji potwierdzających wybór władz - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszej odpowiedzi – uchwały o wyborze Starosty, Wicestarosty i członków Zarządu Powiatu)
 
Żagań, dnia 18 maja 2015 r.
 
ZP.272.5.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych”.
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
Zapytanie nr 1:
Czy Zamawiający wyraża zgodę by Bank uzależnił udzielenie kredytu na każdy rok budżetowy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej Zamawiającego - warunek wynikający z Prawa Bankowego?
Odpowiedź nr 1:
Zamawiający wyraża zgodę by Bank uzależnił udzielenie kredytu na każdy rok budżetowy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej Zamawiającego
 
Zapytanie nr 2:
Czy Zamawiający wyraża zgodę by warunkiem uruchomienia kredytów było dostarczenie zaświadczeń nie starszych niż 30 dni, potwierdzających brak zaległości wobec Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?
Odpowiedź nr 2:
Zamawiający wyraża zgodę by warunkiem uruchomienia kredytów było dostarczenie zaświadczeń nie starszych niż 30 dni, potwierdzających brak zaległości wobec Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
 
Zapytanie nr 3:
Czy przy podpisywaniu umowy kredytowej Zamawiający zgodzi się podpisać oświadczenie o poddaniu się egzekucji bankowej na podstawie art. 96 i 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawa bankowego?
Odpowiedź nr 3:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Zapytanie nr 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę by zabezpieczeniem kredytu był również weksel in blanco z deklaracją wekslową wraz z kontrasygnatą Skarbnika?
Odpowiedź nr 4:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Zapytanie nr 5:
Proszę o przesłanie:
a) najbardziej aktualnej wersji WPF
b) opinii RIO o prawidłowości kwoty długu w 2015r. oraz możliwości sfinansowania deficytu w 2015r.
Odpowiedź nr 5:
a) najbardziej aktualnej wersji WPF - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszego postępowania)
b) opinii RIO o prawidłowości kwoty długu w 2015r. oraz możliwości sfinansowania deficytu w 2015r. - (Zamawiający zamieszcza SKAN w formie załącznika na stronie internetowej do niniejszego postępowania)
 
Zapytanie nr 6:
Proszę o przesłanie informacji o posiadanych zobowiązaniach względem instytucji finansowych (nazwa instytucji, wielkość aktualnego zaangażowania, wielkość przyznanego limitu, data wygaśnięcia limitu/kredytu, wielkość miesięcznej raty kredytu).
Odpowiedź nr 6:
Powiat Żagański nie posiada zobowiązań z tytułu kredytów, limit przyznany
w ramach obecnej umowy na obsługę bankową to 1.000.000,00 zł (na dzień dzisiejszy nie jest uruchomiony). Powiat posiada zadłużenie z tytułu wyemitowanych obligacji w wysokości 21.550.000,00 zł z terminem wykupu do 2022 roku.
 
Zapytanie nr 7:
Z uwagi na techniczne warunki systemu bankowego, czy Zamawiający wyraża zgodę by zmienić algorytm liczący oprocentowanie lokat automatycznych jednodniowych, lokat automatycznych weekendowych, by wyglądał on następująco:
a)       oprocentowanie lokat automatycznych jednodniowych
(WIBOR O/N na dzień 08.04.2015 x współczynnik banku = ...........%  (1,62 % x ............)
b)      oprocentowanie lokat automatycznych weekendowych
(WIBOR O/N na dzień 08.04.2015  x współczynnik banku) = ........%  (1,62 % x ...........)
Odpowiedź nr 7:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę algorytmu liczącego oprocentowanie lokat.
 
Zapytanie nr 8:
Nawiązując do zapisu w rozdziale 3, punkt 3, podpunkt 15, dot. posiadania placówek w Żaganiu, Szprotawie i Iłowie lub zapewnieniu odbioru i dostawy gotówki. By umożliwić określenie ceny oferty, proszę o informację dotyczące placówki w mieście Iłowa:
a) odbiór gotówki:
- jak często powinien być zapewniony odbiór gotówki?
- jaki jest średni wolumen przy jednorazowym odbiorze?
- jaki udział w wolumenie stanowi bilon?
b) dostawa gotówki:
- jak często powinien być zapewniona dostawa gotówki?
- jaki jest średni wolumen przy dostawie gotówki?
- jaki udział w wolumenie stanowi bilon?
 
Odpowiedź nr 8:
  1. odbiór gotówki:
a) 3 razy w miesiącu
b) średni wolumen – 500,00 zł
c) bilon – 100,00 zł
  1. dostawa gotówki:
a) 3 razy w miesiącu
b) średni wolumen – 500,00 zł
c) bilon – 100,00 zł
 
Żagań, dnia 19 maja 2015 r.
 
ZP.272.5.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych”.
 
Informujemy, że wpłynęły do Zamawiającego pytania o następującej treści i Zamawiajacy udziela na nie poniższych odpowiedzi:
 
Zapytanie nr 1:
W przypadku, gdyby uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym nie było uzależnione każdorazowo od przeprowadzenia przez Wykonawcę oceny zdolności kredytowej Zamawiającego oraz uzyskania zgody władz kredytowych Zamawiającego, prosimy o podanie, jaka jest maksymalna wysokość kredytu w rachunku bieżącym, którą Wykonawca będzie miał obowiązek udostępnić Zamawiającemu w okresie objętym obsługą?
Odpowiedź nr 1:
Maksymalna wysokość kredytu w rachunku bieżącym określana będzie każdorazowo w Uchwale Budżetowej na dany rok, w 2015 roku jest to kwota 1.000.000.,00 zł, na lata następne zakładamy kwotę 2.000.000,00 zł.
 
Zapytanie nr 2:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym w każdym kolejnym roku budżetowym następowało po przedłożeniu Zamawiającemu uchwały budżetowej lub projektu uchwały budżetowej na dany rok wraz z pozytywną opinią RIO?
Odpowiedź nr 2:
Maksymalna wysokość kredytu w rachunku bieżącym określana będzie każdorazowo w Uchwale Budżetowej na dany rok, w 2015 roku jest to kwota 1.000.000.,00 zł, na lata następne zakładamy kwotę 2.000.000,00 zł.
 
Zapytanie nr 3:
Czy Zamawiający potwierdza, że w każdym kolejnym roku budżetowym będzie podpisywana odrębna umowa na udzielenie kredytu w rachunku bieżącym?
Odpowiedź nr 3:
Umowa na udzielenie kredytu w rachunku bieżącym będzie jedna, zmianie ulegać może kwota kredytu (aneksem), którą Rada Powiatu będzie przyjmować każdorocznie w Uchwale Budżetowej.
 
Zapytanie nr 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby w umowie dot. kredytu zawarta została klauzula „Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę banku, z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża banku, jak również nie może być niższa niż zero”?
Odpowiedź nr 4:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Zapytanie nr 5:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby otwieranie rachunków bankowych, poza tymi, o których mowa w czynnościach przygotowawczych do realizacji bankowej obsługi Powiatu i jednostek podległych, następowało nie później niż następnego dnia roboczego po złożeniu przez Zamawiającego wniosku o otwarcie rachunku bankowego, pod warunkiem, że Zamawiający dostarczy wniosek do siedziby Wykonawcy do godz. 14 tego dnia (dot. Pkt III ust. 1)?
Odpowiedź nr 5:
Zamawiający wyraża zgodę,  aby otwieranie rachunków bankowych, poza tymi, o których mowa w czynnościach przygotowawczych do realizacji bankowej obsługi Powiatu i jednostek podległych, następowało nie później niż następnego dnia roboczego po złożeniu przez Zamawiającego wniosku o otwarcie rachunku bankowego, pod warunkiem, że Zamawiający dostarczy wniosek do siedziby Wykonawcy do godz. 14 tego dnia.
 
Zapytanie nr 6:
W celu uniknięcia błędów w wyliczeniu kosztu kredytu, prosimy o potwierdzenie, że na potrzeby sporządzenia oferty, koszt kredytu należy wyliczyć tylko dla okresu 1 roku. Prosimy również o podanie, który ma to być rok (w celu ustalenia rzeczywistej liczby dni w tym roku tj. liczby dni pomiędzy pierwszym dniem roboczym a ostatnim dniem tego roku obrachunkowego).
Odpowiedź nr 6:
Koszt kredytu należy wyliczyć tylko dla okresu 1 roku i należy przyjąć jako rok obrachunkowy 2015 rok.
 
Zapytanie nr 7:
W nawiązaniu do Pkt XXI ust. 6 SIWZ prosimy o informację, jakiego dokumentu oczekuje Zamawiający od Wykonawcy na potwierdzenie zabezpieczenia finansowego w postaci Bankowego Funduszu Gwarancyjnego? Obowiązek Wykonawcy prowadzącego działalność bankową na terenie Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami ustawy Prawo bankowe w tym zakresie wynika bezpośrednio z ustawy o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym (zgodnie z Art. 2 ust. 3) lit. a) banki krajowe należą do grupy podmiotów objętych obowiązkowym systemem gwarantowania).
Odpowiedź nr 7:
Na potwierdzenie zabezpieczenia finansowego w postaci Bankowego Funduszu Gwarancyjnego Zamawiający będzie wymagał wydruku ze strony internetowej www.bfg.pl  z zakładki „Banki objęte gwarancjami”, który potwierdzi wpis banku do tej listy.
 
Zapytanie nr 8:
Prosimy o informację, co Zamawiający rozumie pod pojęciem „ wyciągi bankowe elektroniczne”, o których mowa w Pkt III ust. 6) SIWZ, z jakiego formatu pliku Państwo korzystają? Prosimy o przedstawienie/ załączenie przykładu.
Odpowiedź nr 8:
Wyciągi bankowe elektroniczne to wyciągi generowane z bankowości elektronicznej opisujące każdą operację dokonaną na rachunku bankowym (podanie kwoty operacji, daty operacji, kontrahenta, opis operacji). Przykłady wyciągów z załącznikami przedstawiamy w formie skanów. Format pliku używany przez Zamawiającego .pdf,  .xls lub .csv, .html
 
Zapytanie nr 9:
W nawiązaniu do Pkt III ust. 12) SIWZ czy Zamawiający dopuszcza szyfrowanie komunikacji zabezpieczeniem wyższej klasy tj. TLS z 256 bitowym szyfrowaniem danych, co w porównaniu z SSL-em i 128 bitowym szyfrowaniem jest o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem?
Odpowiedź nr 9:
Zamawiający dopuszcza szyfrowanie komunikacji zabezpieczeniem wyższej klasy tj. TLS z 256 bitowym szyfrowaniem danych.
 
 
 
ZAMAWIAJĄCY W DNIU 19 MAJA 2015 R.  KORYGUJE ODPOWIEDZ UDZIELONĄ W PUNKCIE 2  ZAŁĄCZNIKA PN. "ODPOWIEDŹ DO SIWZ 5 - ZP.272.5.2015"
Zapytanie nr 2:
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym w każdym kolejnym roku budżetowym następowało po przedłożeniu Zamawiającemu uchwały budżetowej lub projektu uchwały budżetowej na dany rok wraz z pozytywną opinią RIO?
Odpowiedź nr 2:
Maksymalna wysokość kredytu w rachunku bieżącym określana będzie każdorazowo w Uchwale Budżetowej na dany rok, w 2015 roku jest to kwota 1.000.000.,00 zł, na lata następne zakładamy kwotę 2.000.000,00 zł.
Zamawiający przedłoży każdorazowo Uchwałę Budżetową wraz z opinią RIO, ale uruchomienie kredytu będzie wynikało z zawartej umowy na obsługę bankową i nie będzie uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego innych warunków.
 
UWAGA!
z powodu ograniczonej ilości miejsca w treści tego postępowania Zamawiający załącza KOLEJNE WYJAŚNIENIA w formie załączników.
 
Żagań, dnia 20 maja 2015 r.
ZP.272.5.2015
 
Do uczestników przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Obsługa bankowa budżetu Powiatu Żagańskiego i jednostek podległych”.
 
ZAMAWIAJĄCY W DNIU 20 MAJA 2015 R. WYKREŚLA  PYTANIE I ODPOWIEDŹ UDZIELONĄ W PUNKCIE 2  ZAŁĄCZNIKA POD NAZWĄ
"ODPOWIEDŹ DO SIWZ 6 - ZP.272.5.2015",  PONIEWAŻ ODPOWIEDŹ NIE DOTYCZYŁA ZADANEGO PYTANIA.
 
Zapytanie nr 2:
Prosimy o podanie średniomiesięcznego salda występującego na rachunkach Zamawiającego, podległych jednostek organizacyjnych  w roku 2014 oraz w pierwszym kwartale 2015 r.
Odpowiedź nr 2:
Zakres zamówienia nie obejmuje takich świadczeń.
 
 
JEDNOCZEŚNIE ZAMAWIAJĄCY INFORMUJE O KOLEJNYM ZAPYTANIU, NA KTÓRE UDZIELA PONIŻSZEJ ODPOWIEDZI:
 
Zapytanie nr 1:
Prosimy o potwierdzenie, że zakres zamówienia nie obejmuje wypłat świadczeń z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub innej jednostki organizacyjnej Powiatu bezpośrednio do rąk świadczeniobiorców.
Odpowiedź nr 1:
Zakres zamówienia nie obejmuje takich świadczeń.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Żagański
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Magdalena Rodenko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-05-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Rodenko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-05-11 10:55:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-05-11 10:57:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-06-25 13:07:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3232 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony